Nagyágyú a célkeresztben….
A tavalyi évben volt szerencsém kipróbálni a 2020-as All Star-t abból is a 22-es (széles) verziót. Amint elkezdtem evezni világossá vált számomra, hogy nagyon gyors deszka, de a magas építése miatt számomra nem volt stabil. Az őszi hírek már arról szóltak, hogy a 2021-es típus bizony sokat fog változni. Egy kicsit közelebb jön a síkvízhez ami csak a hasznára válik. A Loopa versenyen közelebbről szemügyre vehettem a 23″ széles típust, igaz leginkább a farát, mivel Marci egy ilyen deszkával hasított az élen. A verseny után elkunyeráltam egy nagyobb kör erejéig….
Stabilitás, merevség:
Sokkal stabilabb a deszka az elődjénél. Ez persze nem azt jelenti, hogy a felfújható családi papamobilról érdemes egyből erre váltani, de a fedélzet süllyesztése a vízszintig (85kg-nál) nagyon felhasználóbarát lépés volt a cégtől. Hiába a kecsesebb forma, ha valaki nem tudja kievezni a deszkán azt amit tud, az egyrészről sokat ront az élményen másrészről megmutatkozik a stopperóra kegyetlen kijelzőjén is.:)
A 23 azért 23!
Az aljának az oldal kialakítása biztosan segít a nagyobb sebesség elérésében, de billenés közben a deszka nem egyenletesen viselkedik. Ez gondolom megszokás kérdése, nekem picit zavaró volt.
A deszka olyan merev, hogy kis túlzással bozótirtásba kezdhetünk vele a hátsó kertben. Tényleg őrületesen merev!
10/9
Menettulajdonságok: Siklás, fordulás, irányíthatóság:
Az All Star a Starboard all water verseny deszkáját testesítette meg az elmúlt évek folyamán. A leszorított orrész helyett a hullámokkal könnyen megbirkózó orral rendelkezik. Ami jó, a nagy hullámokban az egy csöpp hátrány sík vízen. Idén ez is megváltozott. Az All Star szépen felfut és könnyedén siklik, a rider nem érzi, hogy tolná a vizet. A masszív orrész viszont jó szolgálatot tesz hullámos vízen, mert nem engedi beragadni azt. Ettől még nem olyan mint a Sprint.:)
Engem meglepett, hogy milyen könnyedén futtatható egy régebbi Sprint-hez képest. Azért azt gondolom, hogy igazán elemében ott kezd lenni, ahol a sík vízi deszkáknak már bajos fenttartani a sebességét. 50 centis hullámoktól felfelé érződnek igazán a pozitív menettulajdonságai.
Nagyon könnyen irányítható és a bójafordulókban is gyors és stabil.
10/9
Komfort:
A Starbord a verseny deszkáit mindig is a legmagasabb minőségi osztályba pozícionálta, ami nincs másképp ezzel a board-dal kapcsolatban sem. Minőségi fogantyú és több lehetőség ezek elhelyezésére, ami nem tűnik nagy dolognak egészen az első beach rajtig, amikor is nagy fegyverténnyé válik. Ez az opció magában hordozza azt is, hogy a lábunk alól kivegyük a fogantyút ha zavaró. Rálépni nem kellemes, de nem is ott kell állni a deszkán evezés közben….
A mélyen süllyesztett fedélzetnek van egyfajta feelingje amit van aki szeret van aki nem. Ez a stabilitás „ára” ellenben ha szeretjük (megszoktuk) szinte az egész fedélzetet tudjuk használni, nagyon nagy benne a tér a lehetőségekhez képest, és a bójafordulóhoz sem kell felmásznunk a deszka hátulján, mert lentebb került. Visszamászni rá azért nem a gyönyör! 😀
Természetesen elől és hátul is tudjuk rögzíteni a leash-t.
10/10
Technológia:
A Starboard technológiája nagyon összetett. A nagy merevséghez viszonylag kis súly társul ami nagyon jó konstrukció. Ha jól tudom rajtuk kívűl csak egy gyártó használ hasonló PVC erősítésű rétegrendet. Ez nagyban növeli a gyártás költségét, de a termék életciklusát is. Persze össze lehet törni ezt is, de a mindennapi használat mellett is sokáig társ.
10/10
Minőség összeszerelés:
Ennek a szempontnak az értékelése egyenesen következik a fentebb említettekből. A deszka magas minőséget képvisel minden részletében.
10/10
Kiegészítők:
A deszkához a fogantyúk és a szintén csúcs minőségű Starboard logóval jelzett Fin jár. A csomagnak nem tartalma a bag és a lapát sem. Ez ebben a kategóriában teljesen normális. Ezen a szinten a versenyző lapátjának kiválasztása legalább akkora figyelmet érdemel mint a deszka.
10/9
Ár-érték arány:
Most értünk el az egyik legkritikusabb ponthoz. Ugyanis a deszka ára 3580 euro, ráadásul jelenleg Magyarországon a hivatalos Starboard forgalmazó SUPshop kínálatában (a weboldalon) nem elérhető, tehát még szállítani is kell. Ez az ár az osztrák forgalmazó ára igaz ingyenes házhozszállítással. ( Az idén az országba több is érkezett a SUPshop-hoz, tehát ha valaki kedvet kap, akkor a garancia és minden más szempont miatt is érdemes felvenni velük a kapcsolatot).
Hogy miért ennyi azt döntse el mindenki maga. Ami tény, hogy piszok merev és piszok kemény. (a víz alatti sziklákat azért nem szereti.) A márka régóta jelen van a magyar versenyeken is, tehát saját szemünkkel láthatjuk, hogy tartósak ezek az eszközök.
Az is igaz, hogy a márka sok versenyt nyer a cég által támogatott versenyzőivel.
A fő kérdés, az, hogy miként igazodik a személyes kompetenciáinkhoz ez a versenydeszka és milyen kompromisszumokat kötünk.
Dizájn:
A brand dizájnja a Sprintet és az All Start tekintve annyira klasszikus, hogy messziről fel lehet ismerni mi jön szembe. Szép és igényes. A kismanusz pedig nagyon egyedi.
10/9
Összegzés:
Egy csúcs deszka, csúcs árért. Biztosan jó barátok lennénk, de csak több hónap közös edzés után, ami egyáltalán nem a deszka hibája. Egyszerűen szeretem, ha tudom mit csinál különböző szituációkban. Nekem kicsit szokatlan volt, de mint említettem ez teljesen szubjektív. Imádtam a részleteit, idehaza inkább a Balaton az ő terepe, legfőképpen méteres hullámokban. Ha valaki beleszeret a minőségben és a teljesítményben biztosan nem fog csalódni.
A használt piacon viszonylag gyorsan esik az áruk ahhoz képest, hogy még egy 4-5 éves Starboard is teljesen egyben van és sok kilométert lehet belepakolni.
A supmagazin.hu tesztjén kapott értékelés:
60/56