És a cím nem túlzás!…..

Tavaly azaz 2019-ben rúgott egy nagyot a ONE márka a SUP merev deszkák innovációjának szekerén. Mégpedig azért mert egy kenu egyeshez hasonlatos farrészt építettek bele.

Stílusos fényezés, jól megkülönböztethető.Forrás: SUPcsi facebook oldala

Szabolcs barátom súgott nekünk! Van egy Ege Pro 2.0 itthon amit a ONE Ocean Sports cég jegyez. Maga a deszka és a megjelenése közötti hype-ról a suprace.com online újság írt. Az ott leírtak alapján a deszkát tisztán a síkvízi versenyzésre tervezték, de meglepően jól teljesített a prototípus alacsony hullámos vízen is. A legnagyobb sebesség elérése érdekében a farokrész kialakításánál először teljesen elengedték a fordulóban szükséges stabilitást. Végül mégis újratervezték és kapott egy „párkányt” ami nem éri el igazán a vizet evezés közben, de megfelelő támaszt nyújt fordulásnál.

Forrás:supracer.com ez a 22-es verzió a 2.0-ból. Nem egy pufi darab:)

A gyártó 21,5 és 23,5 méretben készítette el ezeket a 14-es deszkákat. Ebből egy 23,5 került Pesterzsébetre Soltész István azaz a SUPcsi jóvoltából. Bivallyal bár 2 hónapja nem voltunk vízen a téli felkészülés jegyében, kapva kaptunk az alkalmon. Tettük ezt még akkor is, ha egy nyári 10-20 kilométeres teszthez képest beöltözve egy csak egy villantás!

A deszka ránézésre is nagyon impozáns, szerethető. Első ránézésre a csúcsos farokrész miatt olyan mint egy 12.6-os, pedig nem az! A felhajtóerőről a bő 270 literes térfogat gondoskodik. Nekem kedvencem az ilyen jellegű két színes fényezés, de ez elég szubjektív.

A parton nézegetve a deszkát 4 részlet azonnal feltűnik!

Természetesen elsőre a farokrész szúr szemet amit az előbb már említettem. Megítélésem szerint a cél a kilépő él minél áramvonalasabbá tétele volt. A felülről látható megtört ív csak addig „zavaró” a szemnek amíg el nem kezdünk evezni. Én azok közé tartozom aki a deszka orrát nézegeti evezés közben, de azért hátra-hátra pislantva feltűnik, hogy szép vizet „húz” pont mint egy kajak vagy kenu. Nincs is olyan érzése az embernek, hogy lassít a széles kivezetés.

Nem egy jól sikerült kép, viszont a formabontó farokrészt jól látni rajta.

Típus, méret, technológia.A 2.0-ból van egy karcsúbb változat is, de ez sem éppen a „kacsanézegetős” szélesség. Forrás: SUPcsi facebook oldala

A második a deszka aljában látható ív.

Elsőre az a rossz emlék jutott eszembe amikor kipróbáltam egy olyan merev 24-es deszkát aminek az orra az egekben volt, de az óriás banán miatt tolta a vizet anélkül, hogy felfeküdt volna rá. Nos evezés közben ennek pont az ellenkezője történt, a deszka könnyeden felült a víz tetejére és siklott. Nem ült vissza, és lassabb iramnál sem trimmel. Az, hogy maximális sebességnél, hogy viselkedik ebből a szempontból azt szívesen megmondom majd nyáron! 😀
És van még egy nagyszerű tulajdonsága! Ha az ember oldalra kibillenti törekszik visszaállni a vízszinteshez, szerintem ezt nem minden deszka tudja, számomra ez nagyon komfortossá tesz.

Szép íve van, de nem a hasával „túrja” a vizet. Fut rendesen:)Forrás: SUPcsi facebook oldala

A „fedélzet” mélysége.

Ez egy nagyon fontos kérdés a stabilitás terén! Értelemszerűen minél lejjebb van az ember súlypontja annál stabilabb lesz. Ránézésre mélynek tűnt és valóban az is! Szinte a víz színén áll rajta az ember. Ez mindig segít a technikán is.

Stabil kényelmes pad. Látszik a deszka mélysége.Forrás:supmagazin.hu

Az orr rész

Az orr szakított a lecsapott dizájnnal és ezt nagyon jól teszi! Ez is kicsit kenusra sikerült így nehezebben fúródik bele a hullámokba. A magasított kialakítás a felhajtóerőt segíti, az oldalt legömbölyített rész miatt gyorsan és könnyen válik irányíthatóvá . A sprint deszkákhoz képest enyhén felhúzott orr még kényelmes, nem tolja a vizet mint egy all water deszka, és nem is csúszkál feleslegesen jobbra-balra. Az alján lévő durván 50 centi hosszú él szépen megvezeti.

Szemből a nózi:) forrás: supmagazin.hu
A magasított kialakítás hullámoknál jó szolgálatot tesz.forrás: supmagazin.hu

Abban mindketten egyetértettünk, hogy ez a deszka méltó ellenfele a Starboard Sprint-jének, NSP Ninja-janak vagy a Lightcorp-nak. Hab a tortán, hogy ez a deszka üreges, tehát hallow! Számomra meggyőző volt a merevsége!
A fordulás tényleg gyakorlottságot igényel ezen a deszkán, a könnyed megpördülést nem lehet felírni az előnyei közé. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez igazán egyetlen deszkánál sem egyszerű gyorsan végrehajtani ebben a kategóriában. Na meg persze az is, hogy az ember bátrabban ugrik hátra nyáron egy teszthez, mint december közepén! 😀
Ez vonatkozik a sebességére is. Nekünk gyorsnak és kezelhetőnek tűnt. Az igazi az ha valaki edzeni tud egy deszkán, és van ideje kitapasztalni, megfigyelni az előnyeit és a hátrányait egyaránt!

Szépen fut a hajótest!Forrás: SUPcsi facebook oldala
Ehhez a deszkához már hosszú egy picit a lapát, nem is csoda hiszen vagy 3 cm-rel lentebb van a fedélzet….Kabáthoz gombot, deszkához lapáthosszt:) Forrás: SUPcsi facebook oldala

A terv az, hogy nemcsak állandó résztvevője lesz a hazai versenyeknek ez a deszka, hanem a SUPcsin keresztül rendelhető is lesz ez a típus! 🙂

Aki azt gondolná, hogy: itt a vége fuss el véle! Annak csak majdnem van igaza!:) Mert ugye hol a 2020-as modell?
Sok gyártó egy kialakult testen csak ráncfelvarrást csinál! Ez a ONE-nál nem így van. Hogy ennek az az oka, hogy a piac rákényszeríti a lépésenkénti újításra, vagy van még a tarsolyban némi plusz, azt sajnos nem tudom megmondani.

A 2020 ONE Edge 3.0 tovább viszi a főbb irányelvet, de visszatér a hagyományosabbnak mondható farok, mivel a farokrész kialakítása futtatás közben ugyan úgy egy konvex forma, de a már említett „párkány” sokkal nagyobb. Így javítva a fordulás közbeni stabilitást!

Finomított farrész alulról.forrás: www.shop-favus.jp
Felülről! forrás:www.shop-favus.jp

Voltak már ennek előjelei a SUP City Tour-on 2019-ben amikor is a az alábbi impozáns Limited Edition kalandozott a mezőnyben!

Biztosan nem tolnám a tányér szélére! 😀 szerethető megjelenésű! forrás: oneoceansports.com/one-blog
forrás: oneoceansports.com/one-blog

Remélem nyáron még lesz lehetőségünk nyúzni egy kicsit! Akit érdekel az keresse Soltész Istvánt a facebookon!

https://www.facebook.com/supcsi

A hátszél legyen veletek!