Kezdődik az év és a Starboard ismét erős felhozatallal vág neki a szezonnak az ICF világbajnokságon domináns All Stars modellfrissítésén kívül egy újabb család az Expedition is bemutatkozik.
A Starboard kibővítette Sprint kínálatát 2 új, szélesebb modellel, amelyek nagyobb stabilitást és crossover képességet biztosítanak a hosszú távú túrákhoz. A 14’0″ x 27,5″ Sprint Expedition 110 kg-ig terjedő versenyzők számára készült, akik szilárd stabilitásra és nagy sebességre vágynak. A 14’0″ x 29,5″ Sprint Expedition 120 kg-ig terjedő SUP-osok számára készült, akik ultrastabilitást keresnek a hosszú távú kalandokhoz.
Mindkét új méretben az „állóhely előtt” egy süllyesztett táskatároló található kötözőkkel, hogy felszereléseket szállíthassanak az ultratávú versenyekhez és a hosszú túrákhoz. Az új Sprint Expedition dizájn mögött Bruce Kirkby evezős felfedező áll, na és persze a Starboard csapata.
Lassan idehaza is beleöregszünk a sportágunkba így nem csak a minél vékonyabb deszkákat szeretjük hanem felfedezzük a funkcionalitást is.
All Star- mindenre is
A cég szerint a belépő szintű versenyzőktől az elit versenyzőkig az All Star a világ legsokoldalúbb és legfelhasználóbarátabb versenydeszkája, minden súlyú és képzettségi szinthez megfelelő deszkamérettel és ezt alátámasztják a versenyeredmények is. És valóban! Az All Star kialakítása és kezelhetősége nem lehet akadálya egy jó eredménynek.
A 2023-as Starboard All Star paddle board 3 aranyérmet nyert a tavalyi ICF SUP világbajnokságon a lengyelországi Gdyniában. Az All Star 2 egymást követő évben elnyerte a SUPConnect „Legjobb versenytábla” díját is!
Miben változott a forma? A 2023-as kialakítás keskenyebb orr- és farokvonallal rendelkezik, hogy gyorsabb gyorsulást, nagyobb végsebességet és nagyobb hatékonyságot biztosítson. A legszárazabb és leghatékonyabb központi vízelvezető rendszerünk 50%-kal növeli a vízelvezetés sebességét, miközben 50%-kal csökkenti a súlyt (itt gondolom a rra gondol, hogy a bennrekedt víz súlyához képest, azt azért nem hiszem, hogy 6 kilogramm alatt lenne a deszka súlya). A magasabb oldalfalak növelik a másodlagos stabilitást , miközben megakadályozzák a víz bejutását szélben.
Az élelmesebbek láthatták, hogy a szponzorált top versenyzők idén már ezzel a típussal versenyeztek. Az alsó kiömlővel megjelenést már régóta vártam, mert ez egy remek konstrukció. Szerintem átveszik a jövőben más márkák is. A Starboard ezzel nem újított, hiszen már évek óta lehet ilyen megoldással találkozni, de kétség kívül igyekeznek mindent belerakni a termékbe amitől jobb lehet. Amiről nem esett szó, pedig szerintem ez új a típusnál az az orr alakja a vízvonal alatt. Nekem olybá tűnik, hogy az alsó él nagyobb lekerekítést kapott, de ahoz, hogy ezt ki merjem jelenteni meggyőződésből egymás mellé kellene tenni kettőt. Na majd nyáron a SUPshop-ot zargatom egy próbáért. Merthogy ahogy eddig is idén is ők a hivatalos magyarországi forgalmazók.
Sprint-a klasszikus
A Sprint kétségtelenül a leggyorsabb és leghatékonyabb versenydeszkája a márkának síkvízi versenyekhez és ultrahosszú távokhoz. Miben változott 2023-ban? Az új, vastagabb orr, a sprint is megkapta az alsó kiömlőt a fentebb taglalt előnyökért.
A lekerekített és magasított oldalfalnak köszönhetően egyenletesebb haladást biztosít enyhén hullámos vízben. Ami nekem nagyon szemet szúrt az a teljes csúszásmentes deckpad. Végre megadja a használójának azt a szabadságot, hogy csúszásmentesen pakolgassa a lábait.
Az áruk itthon még nem ismert, de érdeklődjetek bátran az alábbi elérhetőségen :
Remélem sikerül majd hozzájutnom egyik-másik darabhoz egy hosszabb teszt erejéig. Ha igen majd jól megírom:)
A blogban szereplő képek a Starboard hivatalos oldaláról lettek letöltve, és a Starboard tulajdonát képezik.
Jó felkészülést, a hátszél legyen veletek!
M.K.