A SUP versenyek NASCAR-JA

Milyen lehetőségek vannak a szériabajnokságokban és kik azok akik beállnak egy ilyen kezdeményezés mögé….

A Nascar egy amerikai autóverseny sorozat ahol szériaautókkal mérik össze tudásukat a pilóták olyan legendás helyszíneken mint például Daytona. A versenyek különlegessége, hogy szigorúan szabályozva vannak az autók és nagyon kicsi az eltérés közöttük. Így az, hogy ki nyeri a versenyt sokkal inkább múlik a versenyzőn mint a kocsin!

forrás:tasteofcountry.com

Hogyan is jön ez a SUP világába? Legtöbbünk szembesült már azzal, hogy a deszkák formájának, méretének és anyagának kombinációja közelít a végtelenhez! 😀 Könnyű elveszni az előnyök és hátrányok kusza világában ha valaki másodpercekben, vagy helyezésekben szeretné mérni a teljesítményét! Így adódik az ötlet, hogy mi lenne ha mindenki ugyan olyan deszkán állva mérettetne meg!
A gondolat nem ördögtől való és itthon is volt már rá példa. A Medencés SUP Bajnokság amit már másodszor rendezett meg a SUPrace Hungary SE pont ilyen volt! Volt is mosoly rendesen…

Az ilyen volt:) forrás: Suprace Hungary SE

Visszatérve az eredeti gondolat medrébe A SIC komolyan felkarolta ezt az elképzelést és több versenyt is rendeztek az elmúlt években. A totalsup.com-nak nyilatkozott Anthony Scaturro a SIC globális márkamenedzsere.

2019-ben rendezték az első szériabajnokságot, a deszkák mérete 12’6*30″! A versenyek elsődleges célja az egyenlő versenyfeltételek megteremtése és az, hogy minél többen induljanak. Azt, hogy egyenlő súlyúak és formájúak a deszkák jól kiegészíti maga a versenyrendszer is. A versenytávok igen rövidek maximum 3 kilométeresek. Rendeznek váltót, családi versenyeket egyaránt. Befogadó jó hangulatú versenynek szánja őket a rendező.

Forrás: totalsup.com

A One Class versenyek alapvetően jóval alacsonyabb nevezési díjakkal kerülnek megrendezésre, hogy ezzel is növeljék a rendezvény vonzerejét.
Scaturro az interjú során kiemeli, hogy ezekhez a versenyekhez nincs szükség a saját deszka utaztatására, hiszen a rendező biztosítja azokat ezzel is csökkentve a versenyzők nehézségeit. Mivel rövid futamokat rendeznek így továbbjutásos rendszerben -szinte meleg váltással- pár deszkával is érdekes és izgalmas versenyeket lehet lebonyolítani.

Forrás: totalsup.com Fotó: George Campbell

A versenyeken minden korosztály megméretteti magát!A versenyt mindig a versenyzők csinálják meg nem pedig a sporteszközök! Ha egyszerre egy rövid rajt után hatan beleesnek egy bójafordulóba, az mindig nagyon trükkös és mókás!

Forrás: totalsup.com Fotó: George Campbell

A deszkák mind a francia Tahe Outdoors gyárban készülnek. márkamegnevezés szerint ezek a :SIC Sonic, BIC Wing, Oxbow Discover és Oxbow Explore. A márkák közötti különbség csak a dizájnban érhetők tetten. Mindegyikük ACE-TEC technológiával készül. Miután a hangzatos technológiától mindenki hanyatt esett, szeretném elmondani, hogy ez egy maggal rendelkező üvegszál és műanyag rendszert jelent, amiben a másodikat gyakorlatilag rásütik az elsőre. Ettől nem lesz könnyű, ellenben jó értelemben véve elpusztíthatatlanná válik, amire szüksége is van ha roncsderbi jellegű versenyeken is helyt kell állnia. Ezek a deszkák újonnan 1000 dollár körüli összegbe kerülnek, ami bőven elmarad a karbon deszkák árától. Nyilván mások a menettulajdonságai mint egy 14*24-es deszkának, de messze felülmúlja a felfújhatós versenytársai siklási teljesítményét.

Forrás: totalsup.com

Idén a tatai nyílt napon volt szerencsém kipróbálni egy Sonic-ot. Tényleg nagyon masszívnak és tartósnak tűnik és tényleg nem egy könnyű darab. Nagyon stabil, a farrész kialakítása viszont lehetőséget nyújt trükkösebb fordulásokra. Itt a gyakorlottabbakat is érhetik meglepetések!:D Hullámos vízen kifejezetten jó játékszer a maga 30-as szélességével. Ezen a deszkán lehet mászkálni ugrálni dögivel! Amennyiben valakit érdekel és kipróbálna egyet. Az bátran keresse fel a márka hivatalos forgalmazóját:

https://bicsurf.hu/

illetve ezen a linken elérhető a gyártói oldal:

https://sicmaui.com/sonic-12-6.html

Forrás: totalsup.com Fotó: George Campbell

Ezúton köszönjük a totalsup.com oldalnak az interjút, jelen cikk az októberben megjelent írásuk alapján készült. Valamint köszönet illeti az elhivatott Tataiakat a tesztnapért és Gyulát a technikai infókért! A cikk kiemelt Fotóját jegyzi: Laurent Nevarez

A hátszél legyen veletek!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük